19.5 Náplň práce asistenta pedagoga u žáka s tělesným postižením
Mgr. Martin Kaplán
NÁPLŇ PRÁCE ASISTENTA PEDAGOGA U ŽÁKA S TĚLESNÝM POSTIŽENÍM
(v kombinaci s mentálním postižením a autismem)
Náplň práce asistenta pedagoga
Působnost:
- -
v mateřské škole,
- -
na přípravném stupni základní školy speciální,
- -
na základní škole (základní škola a základní škola speciální),
- -
v odborné škole (odborné učiliště a praktická škola dvouletá).
Asistent pedagoga:
- -
Pracuje s dětmi a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- -
Jeho hlavní náplní je spolupráce s učitelem na výchovné a vzdělávací činnosti žáků, přímá práce s dětmi a žáky podle stanovených postupů a pokynů učitele zaměřená na jejich specifické potřeby (práce s vozíčkáři, dětmi a žáky s jiným tělesným postižením, práce s dětmi a žáky s postižením i v oblasti poruch chování, s dětmi a žáky s poruchami autistického spektra a další dle diagnózy dítěte nebo žáka), na individuální podporu při osvojování a procvičování učiva, při stimulačních a relaxačních činnostech.
- -
Vykonává dohled nad dětmi a žáky.
- -
Doprovází děti a žáky k předání rodičům nebo jejich zákonným zástupcům.
- -
Pomáhá dětem a žákům při osobní hygieně (WC, mytí rukou, sebeobsluze a dalších činnostech tohoto druhu).
- -
Pomáhá žákům s PAS s orientací v prostoru a čase a zvládání denního režimu ve škole.
- -
Zohledňuje individuální potřeby žáky s PAS, připravuje jim vhodné prostředí podle jejich potřeb.
- -
Dodržuje pracovní řád, vnitřní řád školy i ostatní pracovní předpisy.
Oblast pedagogická
Asistent pedagoga: